Funktioner Versionsnyheter Blogg Kontakta oss Logga in

Det ska vara lätt att göra rätt

Coordinare är verksamhetsstödet för personlig assistans som får scheman, journaler och rapportering att kännas enkelt. 

Med Coordinare får du mer tid över för omtanke.

från 499 kr / kund och månad
version 1.34.2

Exempel på vad Coordinare kan hjälpa till med

Funktioner som underlättar vardagen och frigör värdefull tid för dig som bedriver personlig assistans.

Rapportering till Försäkringskassa, kommun och region

Tidrapporter skapas automatiskt från schemat och lämnas elektroniskt till Försäkringskassan (via ELT och E-RÄK). Rapporter finns även för olika typer kommunbeslut (LSS och SoL), sjukfakturering och HSL-insatser.
Läs mer

Rapportering till Försäkringskassa, kommun och region

Tidrapporter skapas automatiskt från schemat och lämnas elektroniskt till Försäkringskassan (via ELT och E-RÄK). Rapporter finns även för olika typer kommunbeslut (LSS och SoL), sjukfakturering och HSL-insatser.
Läs mer

Schemakontroller

Kontroll mot beslut, avtal och arbetstidslag görs automatiskt medan du arbetar med schemat. Du får alltså varningar för regelöverträdelser i schemat samma stund som de uppstår.
Läs mer

Närvaroregistrering

Assistenter rapporterar enkelt tidsavvikelser (som t ex sen ankomst eller övertid) i samband med närvaroregistreringen. Arbetsledaren får sedan möjlighet att bekräfta avvikelsen.
Läs mer

Anställningar

Administrera enkelt assistenternas anställningar med alla nödvändiga uppgifter, inställningar och funktioner nära till hands.
Läs mer

Anställningsavtal

Plus
Nyhet
Generera kompletta anställningsavtal i PDF-format som signeras med BankID eller manuell påskrift.
Läs mer

Löneunderlag & lönebesked

Genom integrationen med Crona Lön och Vismas lönesystem för du över underlaget till löneberedningen med några knapptryckningar. När lönerna är klara kan assistenterna se sina lönebesked direkt i Coordinare (Crona Lön).
Läs mer

Påminnelser

Se vilka assistenter som inte har slutfört sin tidrapportering i tid och skicka påminnelser via SMS.
Läs mer

Ärendehantering

Plus
Med Coordinares ärendehanteringsfunktioner får du möjlighet att ta emot och hantera ärenden på ett smidigt sätt - allt från vardagliga interna ärenden av olika slag till visselblåsaranmälningar.
Läs mer

Journal

Coordinare ger förutsättningarna för journalföring och uppföljning av ärenden enligt Socialstyrelsens föreskrifter (SOSFS 2014:5)
Läs mer

Dokumentarkiv

Coordinare erbjuder dokumentarkiv för både kunder eller personal.
Läs mer

Varför ska du välja Coordinare?

Det är enkelt att använda

Ett bra verksamhetssystem får jobbet gjort och är enkelt att använda. Coordinare är ett sånt system.

Bra och personlig support

När frågor uppstår är hjälpen alltid nära till hands och såklart ingår den i månadsavgiften.

Transparent och tydlig prissättning

Du får det du behöver för en fast månadsavgift per kund, som är enkel att förstå. Inga dolda avgifter, ingen inlåsning.

Ständig vidareutveckling

Vår ambition är att hela tiden utvecklas med våra kunder och ligga i framkant när det gäller användarvänlighet, funktion och tillgänglighet.

Vi är lyhörda och har korta beslutsvägar

Vår viktigaste inspiration till förbättringar är feedback från våra kunder. Din åsikt är alltså viktig för oss, och tack vare korta beslutsvägar kan dina önskemål ibland bli till verklighet förvånansvärt snabbt.

Din verksamhet - vår specialitet

Till skillnad från många andra system är Coordinare bara till för dig som bedriver personlig assistans. Därför är er specialitet vår specialitet.

Funktioner

Coordinare har funktionerna som underlättar vardagen och frigör värdefull tid för dig som bedriver personlig assistans.


Kunder

Coordinare gör det dagliga arbetet med schemaläggning, frånvaro- och vikariehantering, dokumentation och journalföring smidigt och enkelt.

Beslut
Schemaläggning
Dokumentarkiv
Journal
Kravprofil för rekrytering
Läs mer

Personal

Anställningar
Anställningsavtal
Plus
Nyhet
Anteckningar
Dokumentarkiv
Påminnelser
Kontroll av arbetstid
Underlag till arbetsgivarintyg
Spärra schema
Läs mer

Schema

Med Coordinares schemafunktioner blir det smidigt och enkelt att schemalägga assistansen, hantera frånvaro och se till att regler efterföljs.

Grundschema
Assistansschema
Schemakontroller
Frånvarohantering
Utökad assistanstid
Assistans vid sjukhusvistelse
Läs mer

Rapporter

Elektroniska tidrapporter till försäkringskassan (ELT)
Elektronisk räkning till Försäkringskassan (E-RÄK)
Kommunal assistanstid
Sjukfaktureringsunderlag
Obemannade pass
Assistans vid sjukhusvistelse
Utökad assistanstid
Läs mer

Löneunderlag

Komplett underlag för att betala ut rätt lön till assistenten
Automatisk redovisning av OB och väntetidsnivåer
Överblicka passen som ingår i underlaget
Integration med lönesystem
Plus
Uppdaterad
Läs mer

Ärenden

Ärendehantering
Plus
Visselblåsarfunktion
Plus
Läs mer

Assistentens funktioner

Arbetsschema
Närvaroregistrering
Schemaadministratör
Assistansberättigades schema
Lönebesked (Crona)
BankID-signering av tidrapporter
Läs mer

Kundens funktioner

Mitt assistansschema
Läs mer

Övergripande funktioner

Hantera flera arbetsgivare
Premium
Läs mer

Vad säger våra kunder?

Coordinare frigör så mycket tid att vi kan ta in fler kunder
Karl-Gunnar Miltsis, Umeå Assistansservice
Nu förstår jag inte hur jag orkade med att hantera alla papper innan
Michaela Månsson, En Hjälpande Hand, Halmstad
Assistenterna och vår arbetsledare har snabbt kommit igång med att använda systemet
Per Wickström, ALE Assistans, Lund

Så här köper du Coordinare

Det är enkelt. Välj det abonnemang som passar bäst för just er verksamhet. Sedan betalar ni ett fast pris * per månad och kund, utan startavgifter och bindningstider .

Standard

499 kr

per kund och månad **

inkl. moms

Exempel på funktioner som ingår
Beslut
Dokumentarkiv
Anställningar
Påminnelser
Grundschema
Assistansschema
Elektroniska tidrapporter till försäkringskassan (ELT)
Sjukfaktureringsunderlag
Se alla funktioner som ingår

Plus

549 kr

per kund och månad **

inkl. moms

Allt som ingår i Standard samt
Anställningsavtal
Nyhet
Integration med lönesystem
Uppdaterad
Ärendehantering
Visselblåsarfunktion

Premium

599 kr

per kund och månad **

inkl. moms

Allt som ingår i Plus samt
Hantera flera arbetsgivare

* BankID-signaturer i samband med tidsredovisningen till Försäkringskassan (via ELT) och SMS-påminnelser ingår. Rörliga avgifter kan dock tillkomma vid användning av andra funktioner som integrerar med externa tjänster såsom t ex SMS-tjänster och tjänster för digitala signaturer för vilka Coordinare betalar en rörlig avgift till tredje part.

** Om din verksamhet omfattar en enskild kund (assistansberättigad) tillkommer en serviceavgift om 300 kr inkl. moms per månad.

Beräkna ditt pris

Har du hand om ett lite större antal kunder? Ju fler kunder desto lägre blir priset per kund. Fyll i dina uppgifter och räkna fram priset här.

Prova 1 månad utan kostnad

Kostnadsfri demo och grundläggande distansutbildning ingår i provperioden.

Låter det intressant? Ring oss, maila oss eller boka ett demo.

Med varma hälsningar,

Johan Sandberg

Kundansvarig
johan@coordinare.se0920-55 07 80Boka webbmöte

Per Sundling

Produktansvarig
per@coordinare.se

Boka ditt demo

Öppna kalendern med tillgängliga tider här och välj en tid som passar dig.

Vi ser fram emot att få visa dig Coordinare!

Boka demo
Luleå
Coordinare AB, Kivra: 556985-1388, 106 31 Stockholm
https://www.coordinare.se kontakt@coordinare.se 0920-55 07 80

© 2023 — Coordinare AB
Funktioner
Versionsnyheter
Blogg
Kontakta oss
Logga in
Luleå
Coordinare AB, Kivra: 556985-1388, 106 31 Stockholm
https://www.coordinare.se kontakt@coordinare.se 0920-55 07 80

© 2023 — Coordinare AB